Khamis, 11 Disember 2008

petikan Alai Daily

Lawatan Sambil Belajar

shah alam,11 Dis - sekumpulan kira-kira 10-12 org mat saleh/mat tepung/omputih berumur 50thn keatastelah dilihat berlegar-legar di sekitar seksyen 7 baru. apa yg cuba dilawati mereka cukup memusykilkan dan membingungkan penduduk tempatan. apa yg ada situ hanyalah beberapa maple dan segerombolan mat rempit.

walau bagaimanapun mereka dipercayai tersesat mencari universiti itm untuk lawatan sambil belajar.mereka dikatakan berminat dgn formula universiti satu kaum yg juga dpt menyuruh semua pelajar berambut pendek,sentiasa berkemeja,bertali leher walaupun suhu 32 celcius.mereka mendapat tahu yg pelajar-pelajar universiti ini adalah memiliki moral dan imej yg tiptop dan berakhlak mulia seperti yg ditampil dari imej mereka.

apa yg mengelirukan kumpulan mat tepung ini memakai seluar pendek.pastilah mereka ini akan dihalau oleh 'abang-abang' guard spt jamil spik englis,rahim boroi dan abushah misai.

berita kedua

Klang bebas kereta

Klang,11 dis - bandar ini selalunya sloowwww,jam,bumper-to-bumper,bibir ke bibir,lidah ke lidah,anu ke anu. hari ini walaupun sempena besday raja,bandar ini bebas dari semua itu.

walaupun besday raja,istana negeri cuma tak smapai 5km,rakyat macam tak ambil pot,buat tak tahu.bendera di mana-mana.bagi rakyat,hari ni cuma satu lagi hari cuti.tak lebih dari itu.

yg menhairan kan, jalan-jalan begitu kosong.terlampau sunyi untuk terus bermimpi.apakah ekonomi meleset maka rakyat cuba berjimat dan duduk di rumah?tgk tv di rumah dan bukan lg di tgv?apakah semua telah menjual kereta dan berjalan kaki/basikal?apakah semua telah bercuti balik kampung?

tapi jgn hairan sgt bebbbb,esok pasti bandar ini kembali menggilaa. (MAJ)

1 ulasan:

  1. aku rse klang xde kete sbb sume x renew roadtax

    BalasPadam