Rabu, 10 Disember 2008

Alumni Alai Dilancar - petikan Alai Daily

Kg.Alai,10 Dis - Sebuah laman blog alumni alai telah dilancar sini,sebuah kampung di utara Johor di sebelah Kg.Batubadak.Blog tersebut,dikatakan mewakili suara penduduk Alai, dijangka membawa isu-isu panas penghuni kampung seperti isu-isu ternakan,tanaman,keadilan,hak-hak asasi,politik,sosial hinggalahke isu seksualiti,muzik,filem,anak muda, sampailah isu domestik seperti 'siapa berak tak flush'.

alumni alai dibina oleh bekas penghuni rumah sewa PakRaship.Ketika diwawancara, salah seorang pemilik blog yang dikenali MAJ,berkata mereka telah lama merancang untuk membangunkan blog ini. " Kami ingin bikin blog ini sejak kami semua masih belajar di sekolah pemikiran dan theology Alai dahulu."

Blog ini juga dikatakan sebagai satu daratan/platfom untuk mereka berhubung dan bernostalgia. "Kami mahu semua terus berhubung dengan berita terkini masing-masing supaya tidak sentiasa berada di bawah radar". MAJ turut menambah "sebagai contoh,tapai telah menjadi artis rakaman tetapi tidak ramai yang tahu.Zito mempunyai komitmen Rawang-Segamat manakala Bagak merahsiakan bilangan koleksi DVD dewasa(adult)nya.dan tidak siapa tahu keadaan Encik Syam".

Blog ini menjemput semua kawan-kawan dan komrad Alai seperti senat,macan,budak transpot,bapat,juan,pak raship dan ramai lagi supaya sentiasa datang bersama cerita terkini dan cerita poyo yang perlu diheboh.

Pelancaran blog ditutup dengan pantun

Malam semalam mabuk makan tapai,
esok pagi terberak bersepai-sepai,
kalau ingin tibai-menibai,
sinilah sini mari blog alumialai.

8 ulasan:

  1. adakah baju sonic youth toler akn menjd antara bhn pameran di galeri alai dan layak utk dibida?

    BalasPadam
  2. sem 3 degree in marketing - saudara agem a.k.a mohd hafifi bin jamaludin telang melibatkan diri dln bidang "gosip" UiTM Johor atas kerjasama dan hasil bantuan dua org wanita yg beliau selau bawa bersama2 setiap kali pergi ke kelas..

    BalasPadam
  3. aiseyy silap eja lak..bukan 'telang' tapi 'telah'..maaf atas kesilapan jari yg suci ini...

    BalasPadam
  4. agem, ko jual brg kosmetik ke?

    BalasPadam
  5. kenape juan harus ade siak..aku mushkil 2l ah.kang kene baling telur lg kang minah 2.

    BalasPadam
  6. bile nk msuk cite en dagu syezzz ni?
    dzul ape lg, post ar cite mmbr ko tu
    hehehhe

    BalasPadam
  7. hoho.2 tajuk yg agak panas la wahai hazlan si motor hitam..2ngu ade persetujuan dari pihak en syezzz(gaye tangan dari dagu naik ke langit ke lima) baru boleh post cite die.

    BalasPadam
  8. juan kene ada. dulu-dulu kan encik syam ada hati kat juan.

    plan lepas ni nak suruh encik syam interview juan dgn encik dagu syezzz

    BalasPadam